JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

Využijte potenciál tlačítek naplno. Sepsali jsme pro vás 3 zlatá pravidla textace CTA tlačítek, které nejenom zvyšují konverze, ale také pomáhají uživateli lépe se orientovat.

V roce 2024 vám přinášíme několik textů, jak s microcopy pracovat. Postupně pro vás připravíme celý microcopy seriál. V něm si ujasníte:

 

#Co je microcopy a jakou má moc. Čtěte Úvod do microcopy.
#Jakým stylem budete textovat. Čtěte Tonalita a microcopy
#Co budete textovat. Čtěte Microcopy checklist.
#Jak textovat tlačítka. Tento článek právě čtete.
#Jak textovat formuláře. Článek připravujeme.
#Jak na chybové hlášky. Článek připravujeme.
#Jak na transakční e-maily. Článek připravujeme.
#Jak na kontaktní informace. Článek připravujeme.
#Jak na pop up okna a notifikace. Článek připravujeme.

 

 

 


S tlačítkem máte větší šanci zaujmout

 

 

Předtím, než se pustíte do textace, podívejme se na naše zvyklosti číst v online prostředí. Mnoho z nás webové stránky očima jen tak projíždí. Uživatelé přečtou průměrně 20 % textu na stránce. Dobrou zprávou je, že tlačítka jsou zpravidla ty, u kterých se zastavíme.

 

Důvodů je hned několik:


#jsou graficky výrazně odlišné,
#jako uživatelé víme, že nás na stránkách posouvají dál,
#a proto je vnímáme jako důležité.

 

Pro srovnání, takový anchor text nás zaujme méně než CTA tlačítko. Společnost Campaign Monitor tuto zkušenost popisuje v článku How We Got a 127% Increase in Email Click


Nemusíte ho číst:

 

 

 

 


3 pravidla pro textování CTA tlačítek

 

 

A právě z tohoto tlačítka si odvodíme i základní zlatá pravidla textování tlačítek.


1.   Vyhýbejte se generickým tvarům
Zkuste tlačítkem oslovovat přímo uživatele a místo Stáhnout využijte aktivní tvar – stáhněte si, stáhni si… Zkrátka mluvte k uživateli a v stanovené tonalitě.
Samozřejmě, ne každé tlačítko musí tomuto pravidlu podléhat. Známá tlačítka jako například košík 🛒 častokrát kreativitu navíc nepotřebují. Uživatelé jsou na ně zvyklí a vědí, co očekávat.


2.   Ať je text srozumitelný
Poté, co něco natextujete, stojí za to si to přečíst. Dává text smysl? Vědí uživatelé, co mají udělat? Tady budou nejspíš zmatení:
 

 

3.   Dejte uživatelům důvod
Tlačítka nemusí stát na 1 až 3 slovech. Podívejme se znovu na úvodní příklad. Skládá se ze 7 slov a kromě toho, že říká, k čemu tlačítko slouží, mluví také k uživateli a říká mu, proč na něj kliknout.

 

 

 

 

Tlačítka lze vyšperkovat ještě mnoha způsoby. Někdy na tak dlouhé tlačítko prostor zkrátka nemáte – i tady existuje řešení. Více se dozvíte na mém microcopy školení. Také si na něm řekneme, jak pracovat s tonalitou a jak dlouhé tlačítko může až být. 


Vidíme se tedy na školení nebo si už brzy přečtete další díl. 

“Stačí jediný briefing a pak už jen čekat na výsledek, dotažený ve všech ohledech.”

alt
Jana DorčákováCopywriter

Sdílet: