JavaScript is required
Influencer marketing v Česku stále roste a jeho objem se odhaduje na 1,5 miliardy korun. Experti z mediální skupiny GroupM předpovídají další růst a otevírání nových cest, jak jeho sílu co nejlépe využít. Co přinese budoucnost influencer marketingu a jak se na ni připravit?

Influencer marketing spoléhá na autentický obsah 

Globální růst influencer marketingu naznačuje, že tento trend bude pokračovat i v Česku. Firmy si sice uvědomují sílu osobních doporučení a uvěřitelného obsahu, který influenceři mají možnost vytvářet, ale stále je tam prostor pro nové cesty využití. 
 

Proč je influencer marketing na koni 
 

Interní výzkumy skupiny GroupM, zejména v segmentu kosmetiky, ukazují, že více než 30 % spotřebitelů zvažuje nákup produktu právě na základě influencer marketingu. Investici do influencer marketingu se proto dnes málokterý brand vyhýbá. Při správné strategii může přinést zvýšení povědomí o značce, podporu prodejů i budování loajality zákazníků.  
 

Ještě větší efekt pak mají promyšlené 360° kampaně, které kombinují influencer marketing s dalšími kanály včetně televize. Jak to konkrétně může vypadat lze sledovat na kampani dm drogerie #prosteja, na které se podílely také týmy z GroupM Nexus a Wavemakeru. 

 

Pouze organický dosah influencer marketingu není dostatečně efektivní 

Firmy se také stále častěji nespoléhají pouze na organický dosah influencer kampaní. Postupně se tento kanál transformuje na standardní placenou komunikační platformu. „Návratnost investic při kalkulaci s čistě organickým zásahem nevychází efektivně," potvrzuje Ondřej Šimůnek CMO z GroupM. „Z pohledu mediálního plánování tedy ‚pure influencer‘ komunikace bez placené podpory není optimální řešení,“ dodává. 
 

Boostování hlava nehlava však také není správnou cestou. „Wavemaker využívá přístup založený na datech a odbornosti v oblasti optimalizace výkonu napříč platformami za použití umělé inteligence,“ upřesňuje Ondřej Šimůnek.  


Rizika influencer marketingu: Promění se ve standardní placenou reklamu? 

Klíčovým faktorem úspěšné influencer strategie je pečlivý výběr influencerů pro spolupráci a důkladné zvážení dlouhodobé perspektivy. „Základním předpokladem je dodržování etických standardů, jako je například kodex ferovyinfluencer (vytvořený v rámci naší sesterské agentury EssenceMediacom), ale také schopnost předvídat a adaptovat se na přirozený vývoj influencerovy osobní značky. Typickým příkladem je transformace módní influencerky směrem k mateřskému obsahu,“ komentuje Ondřej Šimůnek. 
 

„Influencer marketing se postupně transformoval ve standardní placenou komunikační platformu, která na rozdíl od zažitých reklamních kanálů těží z autenticity a přirozené kreativity současné doby. Tato efektivita a důvěryhodnost má však pravděpodobně časově omezenou životnost – s rostoucí saturací hrozí riziko, že se z tohoto kanálu stane obdobný formát jako tradiční ‚placená reklama‘,” doplňuje Ondřej Šimůnek.  

Influencer marketing je zkrátka dynamická oblast, která se neustále vyvíjí. Značky, které se v ní dokáží zorientovat a využít její potenciál, získají významnou konkurenční výhodu. 

 

Zajímáte se o influencer marketing? Poznejte influencerský žargon!

 

alt
Social teamSocial team

Sdílet: