JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

Placená reklama na internetu (PPC reklama) představuje mocný nástroj, jak získat zákazníky. Na druhou stranu se ale spousta značek spoléhá na výkonnostní kampaně jako na všespásný kanál. V GroupM Nexus věříme v propojený marketing, který tvoří nejenom výkonnostní kampaně a kreativní zpracování jednotlivých kreativ, ale také na skvělý obsah na blogu a sociálních sítích.

PPC kampaně jsou přínosem, ALE

 

V čem vidíme v PPC kampaních výhody:


#Rychlost
#Snadná měřitelnost 
#Dostupnost

 

Prostřednictvím PPC oslovíte zákazníka ve všech fázích nákupního cyklu. To vše zní skvěle, že? Možná si teď trochu sypu popel na hlavu, ale i já, člověk, který nad kampaněmi strávil roky, vím, že jen zapnout kampaně bohužel nestačí.

 

 

 

Chcete dlouhodobý růst? Nespoléhejte jen na PPC kampaně

 

Každý dobrý PPC specialista ví, že do správné marketingové strategie musí zapojit i jiný obor z online marketingu. V naší praxi se setkáváme také se spousty oblastmi podnikání, které jsou vysoce konkurenční = je téměř nemožné vyhrát v aukcích, a tedy získat viditelnost. V takovém případě pak zaplatíte více za kliknutí, a ještě snižujete zisky.


PPC kampaně také nemusí být dlouhodobě udržitelné ve smyslu efektivity


Zkrátka a dobře, placená reklama zaujímá v online marketingu silnou pozici, ale neměli byste zapomínat i na další marketingové disciplíny, které budou dohromady hrát v jedné harmonii.

 

 

Dobře zpracovaný web = půl úspěchu

 

Abyste vytěžili (nejenom) z PPC nejvíc, měli byste mít fungující web, který:


#Má kvalitní strukturu stránek
#Disponuje vlastním CRM systémem
#Nasadíte na něj bez problému nejrůznější nástroje na měření a potřebné doplňující kódy.

 

 

Obsah je král a co je to SEO

 

Často se setkáváme s tím, že značky webovému obsahu nevěnují příliš velkou pozornost. Což je ale škoda, protože pravidelná tvorba contentu pomáhá budovat brand a v konečném důsledku celkovou návštěvnost webu. Tam, kde nemusí být úplně efektivní PPC kampaně, může dobře fungovat právě organický obsah.

 

Naši obsahoví specialisté v GroupM Nexus nevytvářejí blog jen na základě pocitu. Každá obsahová strategie má pevné základy v podobě:

 

•    Poskytnutých výzkumů o daném trhu – co potenciální zákazníci řeší.
•    Analýzy klíčových slov, která vytáhne relevantní dotazy, které uživatelé na internetu hledají.
•    Průzkumu samotných zákazníků – s čím jim můžeme v rámci obsahu pomoci.
•    Nastavení vhodné tonality a unikátní komunikační linky.
 

Zkrátka a dobře, v GroupM Nexus propojujeme data a kreativitu tak, abychom tvořili vyladěný obsah, který se dostane k lidem a zároveň bude bavit / vzdělávat / pomáhat = prodávat vaše řešení.

 

 

 

 Bez dobrého UX se na webu ztratí i ten nejchytřejší uživatel

 

Když řešíme web, nesmíme zapomenout na uživatelskou přívětivost a design (UX). UX specialisté navrhují celkovou podobu webu, ale i umístění a textaci nejrůznějších tlačítek a dalších objektů. Jsou tu od toho, aby byl web jednoduchý na pochopení. 


Když už pomocí placených kampaní dostaneme uživatele na web, potřebujeme, aby se nikde neztratil a dorazil do zdárného konce – ideálně, aby bez problému udělal konverzi.

 

TIP: Přečtěte si o síle textace jednoho tlačítka v článku Microcopy a UX writing: Malá slova, která vedou ke konverzím.

 

 

 

Jen PPC nestačí aneb chce to ucelenou marketingovou strategii

 

Bez dobře zpracované marketingové strategie se bohužel v dlouhodobém horizontu nikam nedostanete. PPC sice pokryje aktuální poptávku, ale bez dlouhodobé strategie s využitím jiných marketingových vertikál nebudete dostatečně efektivní. Proč nevyužít potenciál už od začátku?


Můj malý tip, jak mohou i placené kampaně pomoci s budováním brandu: Jako takový otvírák můžete využít reklamu na sociálních sítích nebo RTB. Tyto placené reklamy mají jiné možnosti než třeba obsahová reklama prostřednictvím Google Ads.


V týmu rádi pracujeme i s promem blogových článků. Fungují nejen organicky, ale dokážeme na ně dostat i uživatele, kteří už jsou v jiné fázi rozhodovacího cyklu. Třeba ti, kteří ještě nejsou úplně rozhodnutí pro daný produkt / službu a hledají dodatečné informace.


Pro mě osobně představují PPC silný zavírák celé cesty zákazníka. Vždy bychom ale měli myslet na pokrytí všech fází rozhodovacího procesu – zvažování, akci, ale i loajalitu.

 

 

 

Synergie všech kanálů = klíč k dlouhodobému růstu

 

Efektivní rozložení financí v rámci online marketingu jde ruku v ruce s dlouhodobým růstem značky. Nezapomínejte proto na ostatní marketingové disciplíny.


TIP: Získané zkušenosti vám rádi předáme v rámci našich školení online marketingu. Stačí si jen vybrat to pravé.
 

“Stačí jediný briefing a pak už jen čekat na výsledek, dotažený ve všech ohledech.”

alt
Veronika HorkáSkill Head of Search

Sdílet: