JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

Zadání od našeho klienta KB Pojišťovny bylo jasné: Potřebujeme obsahově naplnit blog tak, aby odpovídal na nejrůznější otázky, mýty a nesrozumitelnosti v oblasti pojišťovnictví. 

Už od začátku jsme měli 3 jasné cíle, které měl blog plnit:

 

#Budovat povědomí o značce.
#Edukovat v oblasti pojišťovnictví formou srozumitelných článků.
#Zlepšovat pozici webových stránek v organickém vyhledávání.

 

Protože ale velkou část produktového obsahu klient po následném redesignu webu řešil přímo na produktových stránkách, nedávalo nám dál smysl takový obsah duplikovat. Blogový obsah jsme proto zaměřili trochu jinak.
 

 

 

Analýza klíčových slov tak trochu jinak

 

Zamysleli jsme se proto nad nejčastějšími situacemi, při kterých se vám opravdu vyplatí mít sjednané pojištění. Lidé často vyhledávají řešení na konkrétní situace. Ne vždy znají řešení, nebo doporučení, jak tomu předcházet. Ať už se bavíme o nejrůznějších katastrofách, nebo o běžných situacích, které můžou potkat každého – třeba ztráta (odcizení) dokladů a peněženky. 

 

Dostali jsme velmi široký dataset zajímavých tipů na obsah. Na základě našich podnětů pak SEO specialist Michaela Bolkovcová vytvořila analýzu klíčových slov, která zohledňovala hledanost a konkurečnost jednotlivých témat.


 

Taková klíčovka zaměřená na potřeby a samotný přístup k tvorbě obsahu nám otevřela dveře k:


#Lifestylovějším tématům, která mají ale stále vcelku velkou hledanost = témata, která konkurence řeší jen minimálně.
#
Méně konkurenčním klíčovým slovům, která nemají konkurenti zatím v hledáčku = snadnější cesta v SERPU nahoru.
#
Tématům, která při sdílení článku na sociálních sítích nevyvolávají ohnivé komentáře = méně práce pro community managera při moderaci.
#
Téměř nekonečný potenciál témat, která může pojišťovna řešit = potenciál dlouhodobé komunikace.
#
Témata, skrz která pojišťovna prodá své produkty hravou a nenásilnou formou = příběhy a situace ze života prodávají lépe než produkt sám o sobě.

 

 

 

Cílení na potřeby a na situace okolo mají význam i v případě propojení s analýzou klíčových slov. Ta zohlednila právě způsob, jak tyto situace lidé hledají.

Michaela Bolkovcová, SEO specialist doplňuje: S naší klíčovkou zaměřenou na potřeby jsme začali pracovat před necelým půlrokem. Články zaměřené na produkt jsme na blogu publikovali mnohem dříve. Nicméně, v seznamu těch nejnavštěvovanějších článků najdeme momentálně klasické články o pojištění, ale zdatně jim konkurují právě situační a obsahová klíčová slova, např. ptačí hnízdo, zabezpečení garáže, atd.

 

TOP nejnavštěvovanější stránky na blogu: 

 

 

V rámci blogové komunikace KB Pojišťovny jsme propojili data z klíčovky s kreativními nápady. Jak ze strany copywritera, tak ze strany klienta.

 

 

 

 

A data nakonec

 

První článek na magazínu vyšel v lednu 2022. Každý měsíc jsme publikovali 2 články měsíčně. Nutno podotknout, že magazín funguje nezávisle na jiných kanálech, klient články sdílí pouze na Facebooku. Za 2 roky práce se nám povedlo:


#Z 0 pokrytí hledaných relevantních dotazů na pokrytí 697 hledaných relevantních dotazů – články se zobrazují lidem, kteří hledají informace okolo pojištění = nabízíme odpovědi a rovnou i řešení daného problému.
#Z 0 pokrytí hledaných relevantních dotazů na 115 hledaných relevantních dotazů na 1. stránce Google – články se umisťují mezi prvními = mnohonásobně vyšší šance prokliku.
#Z 0 návštěvnosti na 740 průměrnou měsíční návštěvnost – vytvořili jsme další kanál, který přivádí na web relevantní návštěvnost = zvyšujeme celkovou návštěvnost webu.

 

 

 

 

Úspěšný obsah:

 

 

 

 

Bez vzájemné spolupráce i ze strany klienta by nikdy takový obsah nevznikl

 

Sluší se ještě říct, že takový skvělý obsah by nikdy nevznikl, kdybychom po našem boku neměli otevřeného a proaktivního klienta, který i sám za sebe dával podněty ke zpracování. Obsah jsme tvořili vždy v návaznosti na:


#Reálné zkušenosti z praxe.
#Měli jsme možnost propojení s produktovými specialisty na pojištění.
#A také jsme dostávali skvělé interní studie a průzkumy trhu.

 

Jdeme naprosto přirozenou cestou ruku v ruce s pravidly obsahu, která vyznává sám Google – obsah by měl být přirozený, měl by obsahovat reálné zkušenosti od lidí pro lidi a měl by být v co nejvyšší míře autentický.

 


 


Co z toho plyne? Nesoustřeďte se jen na tvoření obsahu, který přímo souvisí s vaším produktem nebo službou. Tvořte lifestyle, ale využijte i k nim data. 

 

 

#spojujemenespojené TIP: Analýza klíčových slov nemusí sloužit jen webovému copywriterovi. Z vlastní zkušenosti ji sdílíme také na social media specialisty, kteří ji využívají i při tvorbě obsahu na sociálních sítích.

 

alt
Leontýna VápeníkCopywriter

Sdílet: