JavaScript is required
Sledovanost videí na LinkedInu meziročně vzrostla o 36 %. V návaznosti na tento trend LinkedIn začátkem února představil nové video formáty, které mají za cíl zviditelnit video příspěvky ve streamu a zlepšit dohledatelnost videa. Novinkou je například fullscreen zobrazení videí na desktopu. 

LinkedIn přináší nové možnosti pro tvůrce videí

Tato profesní sociální síť také testuje novou záložku „Video“ v mobilní aplikaci a také na desktopu. Vše proto, abychom my, uživatelé, mohli na videoobsah narazit co nejjednodušeji.  

 

Kromě toho LinkedIn testuje větší zobrazení videí v mobilní aplikaci a nová mini-zobrazení profilů, která ukazují všechna nahraná videa uživatele. 

     

Zdroj: https://www.linkedin.com/pulse/up-36-over-last-year-video-linkedin-booming-time-now-somasundaram-yqbzc/?trackingId=5uUJlUvf9P29cAYkusUBaQ%3D%3D 

 

Tento krok není v konečném důsledku nijak překvapivý. Na LinkedInu se nachází věková kategorie, která je na konzumaci videí zvyklá a tento formát obsahu preferuje. Tento posun je důležitý, protože LinkedIn musí držet krok s dobou a reagovat na trend „tiktokizace" obsahu, který se šíří napříč sociálními sítěmi. 

 

Videotrendy pro rok 2025 na LinkedInu 

 

Co tedy uživatelům s rozšířením videomožností nabídnout? S ohledem na zaměření LinkedInu by stále měla převažovat videa zaměřená na vzdělávací obsah, kariérní tipy nebo ukázku produktů a služeb.  

 

Samozřejmě i zde si mohou najít své místo vtipná videa, pokud jsou propojena s kontextem, např. s pracovní náplní. Podnikatelé a značky mohou zaujmout autentickými příběhy – například případovými studiemi nebo sdílením konkrétních úspěchů. 

 

Konkrétně mohou: 
 

  • Vytvářet krátké edukativní video série: tipy pro lepší time management. 
     
  • Sdílet zákulisní videa: ukázky z pracovního procesu nebo představení týmu. 
     
  • Využít storytelling: sdílení příběhů spojených s podnikáním. 
     
  • Reagovat na aktuální trendy: sledovat, co se v oboru děje a reagovat prostřednictvím videí. 


LinkedIn uvádí také novou metriku 

S rozšířením videoformátů přichází také nové možnosti analýzy. Správci účtu nyní budou moct sledovat také údaje o průměrné době sledování.


LinkedIn nikdy nebude TikTok: Nezapomínejte na Best Practices

Vzhledem k rostoucí popularitě videí na LinkedInu je nyní ten správný čas pustit se do toho i na této profesní síti. Mějte ale na paměti, že obsah je stále králem.


Proto klaďte důraz na:
 

  • Kvalitu zpracování – například špatný zvuk nebo nízké rozlišení může narušit profesionální dojem.
     
  • Délku videa – příliš dlouhá videa bez jasné pointy diváci často přeskočí. Ideální je soustředit se na obsah, který má jasnou strukturu a přidanou hodnotu.
     
  • Autorská práva – vždy je lepší se ujistit, zda sdílený obsah nepodléhá ochraně autorských práv. 

 

A nezapomínejte na další formáty. Testujte různé formáty příspěvků, ať už se jedná o prosté posty, posty s fotkou, videa, ankety nebo carousely. Nebo různé délky videí. Nebojte se případně využívat trendy, které odpovídají zaměření LinkedInu. 

alt
Ivana CourtonováMarketing & Training Manager

Sdílet: