LinkedIn přináší nové možnosti pro tvůrce videí
Tato profesní sociální síť také testuje novou záložku „Video“ v mobilní aplikaci a také na desktopu. Vše proto, abychom my, uživatelé, mohli na videoobsah narazit co nejjednodušeji.
Kromě toho LinkedIn testuje větší zobrazení videí v mobilní aplikaci a nová mini-zobrazení profilů, která ukazují všechna nahraná videa uživatele.
Zdroj: https://www.linkedin.com/pulse/up-36-over-last-year-video-linkedin-booming-time-now-somasundaram-yqbzc/?trackingId=5uUJlUvf9P29cAYkusUBaQ%3D%3D
Tento krok není v konečném důsledku nijak překvapivý. Na LinkedInu se nachází věková kategorie, která je na konzumaci videí zvyklá a tento formát obsahu preferuje. Tento posun je důležitý, protože LinkedIn musí držet krok s dobou a reagovat na trend „tiktokizace" obsahu, který se šíří napříč sociálními sítěmi.
Videotrendy pro rok 2025 na LinkedInu
Co tedy uživatelům s rozšířením videomožností nabídnout? S ohledem na zaměření LinkedInu by stále měla převažovat videa zaměřená na vzdělávací obsah, kariérní tipy nebo ukázku produktů a služeb.
Samozřejmě i zde si mohou najít své místo vtipná videa, pokud jsou propojena s kontextem, např. s pracovní náplní. Podnikatelé a značky mohou zaujmout autentickými příběhy – například případovými studiemi nebo sdílením konkrétních úspěchů.
Konkrétně mohou:
- Vytvářet krátké edukativní video série: tipy pro lepší time management.
- Sdílet zákulisní videa: ukázky z pracovního procesu nebo představení týmu.
- Využít storytelling: sdílení příběhů spojených s podnikáním.
- Reagovat na aktuální trendy: sledovat, co se v oboru děje a reagovat prostřednictvím videí.
LinkedIn uvádí také novou metriku
S rozšířením videoformátů přichází také nové možnosti analýzy. Správci účtu nyní budou moct sledovat také údaje o průměrné době sledování.
LinkedIn nikdy nebude TikTok: Nezapomínejte na Best Practices
Vzhledem k rostoucí popularitě videí na LinkedInu je nyní ten správný čas pustit se do toho i na této profesní síti. Mějte ale na paměti, že obsah je stále králem.
Proto klaďte důraz na:
- Kvalitu zpracování – například špatný zvuk nebo nízké rozlišení může narušit profesionální dojem.
- Délku videa – příliš dlouhá videa bez jasné pointy diváci často přeskočí. Ideální je soustředit se na obsah, který má jasnou strukturu a přidanou hodnotu.
- Autorská práva – vždy je lepší se ujistit, zda sdílený obsah nepodléhá ochraně autorských práv.
A nezapomínejte na další formáty. Testujte různé formáty příspěvků, ať už se jedná o prosté posty, posty s fotkou, videa, ankety nebo carousely. Nebo různé délky videí. Nebojte se případně využívat trendy, které odpovídají zaměření LinkedInu.