Na začátku stál “neohrabaný” skript
Úkolem soutěže tenkrát bylo určit, zda daná cookie patří muži nebo ženě (žili jsme v dobách, kdy taková data byla na dosah ruky). K tomu týmy dostaly k dispozici datový výjezd z reálných kampaňových dat, s proměnnými jako je prohlížeč, typ zařízení a čas zapsání imprese.
Vyzbrojen svým věrným softwarem RStudio a matným povědomím, že „v Londýně snad na tuto problematiku používají něco, čemu se říká boostované rozhodovací stromy“, si Pavel připravil neohrabaný skript a strávil celý soutěžní den jeho optimalizací a vylepšováním. Nečekal, že si to tak užije, ale postupné klesání čísla udávajícího průměrnou chybu predikce budilo dojem, že se Češi na evropském pódiu nutně nemusí ztrapnit.
Skvělá data potopila prezentace
Hackathony tradičně sestávají ze dvou částí – datové a prezentační. Dnes už to neplatí, ale v roce 2018 se očekávalo, že týmy během dne nejen vyřeší datový problém, ale i vytvoří prezentaci, s níž pak večer představí svou metodiku komunitě. Píšu večer, protože soutěž běží v londýnském čase, a opravdu jsme tehdy byli v kanceláři do osmi.
Výsledné hodnocení sestává z průměru mezi chybou predikce a hodnocením prezentace od ostatních týmů. Nikoho nepřekvapilo, že český tým, soutěžící pod názvem Czechass, skončil v žebříčku prezentací někde u dna.
O to více šokovalo, když Czechass rozdrtili konkurenci přesností svého algoritmu a objevili se na prvním místě. Pamatuji si, jak jsme s Tomášem sledovali postupné odhalování výsledného pořadí, které bylo napínavější, než mělo právo být.
Bohužel, nakonec nebyl důvod k oslavě. Díky fatálně nízkému skóre z prezentace Češi získali celkové čtvrté místo. Tuto křivdu si náš tým nese dodnes, ale budiž organizátorům ke cti, že poté v dalších ročnících snížili váhu prezentačního hodnocení, aby se tato situace neopakovala. V následujícím utkání v květnu jsme i díky stylové prezentaci již soutěž dominovali. A algoritmus založený na skriptu prvního hackathonu v Xaxisu používáme dodnes.
Hugh Czechman v hlavní roli
Hackathonů už se odehrálo 27 a český tým je jedním z nejúspěšnějších, s okolo třinácti výhrami nebo umístěními.
Název českého týmu ani jeho složení nezůstalo stejné, prostřídali se v něm naši kolegové Michal, Petra, Klára, Martin, Jan, Tereza a Eliška pod názvy jako Hugh Czechman, Praguerammatic nebo Václav Hackwell.
Hackathon nás naučil pokročilé optimalizace programatických kampaní
Hackathon ovšem není jen hra. Díky rozmanitým úkolům jsme měli příležitost vyladit způsob, jakým optimalizujeme programatické kampaně – když jsme porazili zbytek EMEA regionu v tom, kdo naživo lépe odběhne reálnou kampaň.
Ponořili jsme se hlouběji do problematiky modelů marketingového mixu a zpochybnili jejich platnost – když jsme předehnali komplexní postupy ostatních týmů pomocí elementární strategie, která vůbec ekonometrické metody nepoužívala.
Poslední hackathon nám pomohl začít s pokročilou optimalizací kampaní v DV360 a seznámit se s novinkami ohledně nákupu ekologicky udržitelných impresí.
Nebojte se zkoušet neotřelá řešení
Dá se říct, že práce v této herní atmosféře je nejen velmi efektivní, ale dává i možnost „beztrestně“ vyzkoušet odvážná řešení, která se někdy vyplatí a někdy ne. Díky propojení s ostatními týmy jsme měli možnost spolupracovat na některých zajímavých projektech i mimo hackathon. Cookies mohou navždy zmizet a poskytovatelé dat mohou být pořád lakomější, ale jedno je jisté: materiál pro hackathony bude vždy. A my tam v novém dresu GroupM Nexus Media Solutions budeme také.