JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

Letos to kolem Met Gala doslova vřelo. Za vším stojí jedno tiktokové video a mnoho nespokojených uživatelů této sociální sítě. Rozebíráme kauzu #Blockout2024 podrobně.

Stejně jako každý rok jste určitě zaznamenali jednu z nejvýznamnějších akcí ze světa módy – Met Gala. Tento prestižní večer přitahuje pozornost nejen módních nadšenců, ale i široké veřejnosti po celém světě. 

 

 

 

 

Antikampaň #Blockout2024 spustilo jedno tiktokové video

 

Na Met Gala se scházejí největší celebrity, módní návrháři a další osobnosti, aby předvedli své ohromující a často extravagantní outfity. Zřejmě vás a ani nás nepřekvapí, že tyto luxusní módní kousky stojí mnohdy desítky až stovky tisíc dolarů, což ve spoustě lidí může vzbuzovat různé emoce. Jak ty dobré, tak i ty velmi negativní.

 

A emoce při letošním ročníku Met Gala byly opravdu silné. Všechno to začalo videem influencerky Haylee Baylee, které zveřejnila na TikToku. Je na něm oblečená v šatech inspirovaných Marií Antoinettou, před vstupem na Met Gala, kde dělá rozhovory.

ODKAZ NA VIDEO
 

 

Haylee do svého TikTok videa použila sound se slavnou hláškou z filmu o Marii Antoinettě: „Let them eat cake“, aby podtrhla tematiku svých šatů. Pravděpodobně na videu nevidíte nic, co by vás nějak zvlášť pobouřilo a dohnalo k napsání hate komentáře, zřejmě byste si video jen prohlédli a přejeli prstem na další. 


To stejné však neplatilo pro uživatele TikToku, kteří si toto video vzali velmi osobně a začali si v komentářích na Haylee vylévat zlost. Proč?

 

Podle uživatelů se tímto videem Haylee Baylee povyšuje nad ostatní lidi. Následně začali lidé Haylee vyčítat, jak si mohla dovolit použít hlášku „Let them eat cake“. To vedlo k tomu, že se na TikToku začaly objevovat videa, kde lidé označovali Haylee za odpornou osobu a nabádali ostatní, aby ji přestali sledovat.

 

 

 

 

Antikampaň #Blockout2024, nepomohla ani omluva

 

O pár dní později Haylee vydala omluvné video, ve kterém uvedla, že ji mrzí vzniklá situace a videem nechtěla nikoho urazit. Tvrdila, že sdílela video s populárním TikTok soundem pouze k tomu, aby poukázala na téma svých šatů.
Ani to však některé lidi nepřesvědčilo a pokračovali dál v šíření hate komentářů a videí vůči Haylee. 

 

Současně se s touto situací začala rozvíjet další. Po zveřejnění záznamů z Met Gala, kde celebrity prezentovaly své luxusní outfity, začali lidé na TikToku vytvářet videa, kde sestříhali záběry z Met Gala se záběry např. z chudých čtvrtí  a začali Met Gala přirovnávat k Hunger Games. Ve kterých elita Kapitolu žije v přepychu, nosí luxusní šaty a normální lidé žijí v chudých Krajích a musí bojovat o svůj život v hrách, které uspořádává elita.
 

Po těchto událostech vznikla na TikToku antikampaň s názvem #Blockout2024, kterou pravděpodobně rozšířil tento Tiktoker, téměř každý den informoval a nabádal lidi, aby si zablokovali určité celebrity na sociálních sítích.

 

V rámci toho vznikli na TikToku stovky až tisíce videí:

ODKAZ NA VIDEO

 

 

Lidé rovněž vytvořili webové stránky, kde lze živě sledovat, jak se mění počet sledujících u jednotlivých celebrit.  Cílem je dosáhnout toho, aby celebrity, které ztratí své fanoušky, byly postaveny do pozice, kdy ztratí svou slávu a potenciálně i své finanční zajištění, jelikož nebudou mít již nadále pozornost svých sledujících. 

 

Nicméně tato kauza není dostatečně silná na to, aby celebritám dokázala nenávratně zruinovat reputaci, a samozřejmě existuje i druhý břeh s lidmi, kterým celá tato antikampaň přijde hloupá.

 

A co si o tom myslíte vy? Připojili byste se také do antikampaně, nebo jste si užili sledování outfitů z Met Gala? 

 

 

 

Chcete víc takových novinek ze světa online? Připojte se k našemu newsletteru a buďte v obrazu.

PŘIHLÁSIT SE K ODBĚRU


 

 

 

 

 

 

“Stačí jediný briefing a pak už jen čekat na výsledek, dotažený ve všech ohledech.”

alt
Karolína TočíkováSenior Influencer Marketing Executive

Sdílet: